Fransk bulldog

Jag får ofta frågan om Buddhas svans är kuperad.
Och det är givitvis okej att fråga. Jag svarar gärna.
MEN nu den sista tiden har jag mött otrevliga människor. Som har rynkat på näsa, hånskrattar & inte tror på mitt svar. Ibland tittar folk på hans "svans" & vågar inte fråga.
En Fransk Bulldog föds utan svans. Vissa har ingen alls som Buddha då & vissa har bara en mini stump. Jag förstår verkligen att folk inte vet. Men när man ger ett svar så är det ju ett svar!!


Igår träffade jag på en herre som just frågade den frågan.
Jag svarade & han rynka på näsa. Hånskrattade & sa: - Det verkar mycket konstigt att man kan avla fram en kort svans....mycket märkligt!! Också tittade han sådär kryptiskt på Buddha.


Sånt gör mig upprörd!!!
Det är även många som säger:- oj är det en sån mördarhund "kamphund".
Eller : - Oj morrar han på mig. - Hjälp det var en arg en.
NÄ han bara försöker andas.
 Franska Bulldoggar grymtar lite som en gris när de andas.
Ävenn är de blir lite så där överväldigade. Och glada!!

Så nu fick jag ur mig detta...hihi!!

Det snöar här i Skåneland :( en innedag idag!!
kRaMaR

Kommentarer

  1. Förstår din irritation. En hund är ju som ens barn och man kritiserar inte barnen utan kännbart straff ; ) Folk är "roliga" kläcker ur sig vad tusan som helst helt oventande att de sårar : ( kram Sofia FINA FINA Buddah jag har inte ägnat en tanke åt hans svans bara tänkt på hur fin han är : )

    SvaraRadera
  2. Malin, jag vet precis hur det är. Svansen, kamphund, farlig, allt det har jag oxå fått höra. Skit i det, det är obildade människor. Idag är frallan så vanlig så folk BORDE veta, faktiskt. Låt dom vara rädda, så slipper du ha dem frågandes om dom får klappa.
    Krams

    SvaraRadera
  3. För några år sen hade jag en chef som hade en fransk bulldg coh som jag hjälpte honom med att passa två dagar. En ljuvlig och söt hund men när vi skulle sova så blev det lite problem - han vägrade att sova nånannanstans än i mitt sovrum och det var inte dåligt så han snarkade. Jag sov knappt en blund den natten :)

    Tack för din kommentar och skönt med lite medhåll som stärker våra tankar. Min lilla "hemlighet" håller jag på ett tag till - är liksom rädd att det inte blir av om jag berättar förrän allt är klappat och klart. Lite skrockfull... Men, så småningom så.

    Kram.

    SvaraRadera
  4. Bry dig inte om dumma kommentarer.Älskar frallor!!!Han är så go Buddah.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Strunt i alla okunniga icke hundmänniskor! Men förstår det att jobbigt att gång på gång bli ifrågasatt.
    Jag har visat min mammas hunder på utställningar sen massor med år tillbaka, har många gånger lagt märke till att det ofta är tyst och lugnt i frallornas "ring".

    Trots jag är en "pälshundsmänniska", kan inte riktigt släppa tanken om en fralla i framtiden. En ras med så stark personlighet, som jag blir så berörd av.

    Ha en härlig påsk önskar en Skånetös

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg