Begravning

En ledig dag för att befinna sig på begravning... 
Kanske inte det roligaste att vara ledig för.
Hur förbereder man sig inför en begravning, hur kommer allt kännas..
Begravning...den kan bli mörk & den kan bli helt underbart fin.
Min farmor gick bort för någon vecka sen, hon somnade lugnt & skönt in.
Hon hade varit sjuk en tid, men jag trodde inte hon var så sjuk.
En frisk tant, som fick diabetes & blev sen dement ....
Hennes diabetes gjorde henne deprimerad & där efter gav hon upp.
Jag hade kusliga känningar av hennes närvaro när vi var hos vänner den fredagen hon somna in.
Vi börja prata om henne & hennes liv. Vilket jag aldrig gör.  
Minns knappt hur vi börja prata om henne.
Märkligt!!
Farmor stod mig inte nära, men har givetvis varit en del av mitt liv.
Minnen med henne finns med mig.
Hur skall allt falla.. hur skall jag känna idag...


..en liten tyst känsla inom mig..

Puss

Kommentarer

  1. Går det att förbereda sig? En stor kram i vart fall <3 / L

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg